27 sep 2009

De heuvels zijn in leven met het geluid van muziek....

Even een update uit burgerland. De afgelopen dagen maar weinig geblogd en nog minder gefilmd. Reden is simpel: niets beleefd haha. Ik had een flink aantal vertalingen op mijn bord en andere klusjes van hier, en MArtine heeft lekker de tijd genomen om te relaxen. :)

Gisteren zijn we naar de Hollywood Bowl geweest, dat was ontzettend gaaf. Er was een Sound of Music Sing Along event. Wat dat is? Eigenlijk de SoM uitzending van RTL 4 met kerst, maar dan in een openluchttheater met 18 duizend meezingers (nouja 17 duizend 999, want ik deed uiteraard niet mee ;)).

Ontzettend grappig. De film doet er namelijk eigenlijk helemaal niet toe. Iedereen heeft hem al gezien, kent de liedjes en weet precies hoe het gaat. Wat krijg je dan? Inderdaad, 18 duizend fanatieke burgerbuiken die lopen te juichen als Maria opkomt en te boe-en als Ralph ten digitale tonele verschijnt. Zodra de bad guys in beeld komen worden de laserpointers op de het scherm gericht, bij de zaklantaarnscene schijnt men masaal lampjes op het doek, en de geluidseffecten zijn niet van de lucht. Het is grappig om te zien hoe iedereen zonder uitweg snapt wat ie moet doen.

Zo krijg je een tasje met attributen. Bijvoorbeeld een stukje stof, voor als Maria tijdens het onweer niet weet wat ze met de kleding van de VonTrappjes moet doen. Iedereen met z'n stukkie gordijnen wapperen: Look beeehiiiiind yooooouuuuuu! The cuurtaaaaains, uussse the cuuurtaaaaaains. Totaal belachelijk, maar zo ontzettend grappig om te zien dat het bijna cool wordt. (bijna). Dan het liedje: "How do you solve a problem like Maria". Waarbij men in de linkerhand een kaart houdt met een vraagteken (problem) en de rechterhand een kaart met daarop Maria (Maria). En dan op de maat: "How do you solve a problem (linkerhand omhoog) like Maria (rechterhand omhoog). Echt, op en top Jostiniveau, maar door het gebrek aan oog-oor-handcoordinatie hilarisch. Ik vroeg me af of zoiets in Nederland zou werken. Ik denk dat je de grootste mogelijke moeite zou hebben om het van de grond te krijgen (we gaan toch niet in de Arena naar een film kijken en met een doekie wapperen?) maar dat het wel zou werken (ik zeg: Toppers).

Maar ho, we zijn er nog niet, want er was nog de Edelweiss. Een bloemetje dat je tijdens de Edelweiss-song heen en weer moest wuiven, hetgeen niemand deed, want de iPhone maakte een veel mooier lichtje. Dan was er nog de uitnodiging die je moest wapperen tijdens het bal en de party popper die je moest laten knallen tijdens de beroemde kus tussen de Captain (yeah, yeah! captaaaaain!) en Maria. Die poppers zijn niet heftig, totdat je er 18 duizend ineens laat knallen.

Ik participeer nooit echt in dit soort dingen, maar ik heb er wel enorm van genoten! Het was zo gaaf om al die mensen te zien, en er was zoveel lol en positiviteit. En het was zo knullig, ZO superknullig, maar dat maakte het fantastisch! Volgend jaar gaan we zeker proberen om er weer bij te zijn!

Dan was er ook nog de kostuumwedstrijd vooraf, maar die beschrijving ga ik aan martine overlaten. Ik heb het geheel opgenomen, maar we zitten nu tijdelijk bij andere mensen en heb mijn dock even niet, dus kan hem er later pas afhalen! Blij om te melden overigens dat we wel een beejte klaar zijn met de burgers en de friet, dus het wordt steeds groener op ons bord (en nee er is niemand verkouden!)

2 opmerkingen:

  1. hahahhahaa dit klinkt hilarisch zoals alleen amerikanen het kunnen, kan niet wachten om het filmpje te zien :)

    corinnexxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gaaaaaaaaf!!!!

    dat klinkt echt super super super leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen