29 sep 2010

baby spul

Vanmorgen hebben we de 20 weken echo gehad! Stiekem was ik toch wel zenuwachtig. Wat als er iets niet goed is.. wat dan, enz. Had ook niet zo heeeel erg goed geslapen en was om 4.00 klaarwakker. Komt ook een beetje door de jetlag hoor, want dat vroege wakker worden doe ik al sinds zaterdag:D
Om een uurtje of 9 was ik nog even in slaap gevallen door om 10.30 door mijn vader wakker gebeld te worden dat ie beneden klaar stond om me op te halen.. OEPS:D Gelukkig had ik toen dus geen tijd meer om me nog zenuwachtiger te maken :)

De echo duurde 45 minuten ongeveer en ze heeft alles bekeken, van de omtrek van het hoofd tot aan de botjes in de voetjes en handjes en alles is helemaal goedgekeurd!. Hij vond alle aandacht wel heel erg leuk, hij werd er zelfs een beetje baldadig van door tegen het echo apparaat aan te schoppen. De echoscopiste kon het gewoon voelen (en ik ook!)

Op de afbeeldingen zie je het voetje en 2 keer zijn koppie. 1 keer met mondje dicht en 1 keer met mondje open en zijn handje naast zijn gezicht.

Nu alles goedgekeurd is wordt het echt tijd om over het kamertje na te gaan denken. Een echt kamertje zal het niet worden, aangezien we in een flatje wonen met maar 1 slaapkamer. Maar dan wel een hele grote slaapkamer, dus ik heb wel al wat ideetjes over hoe en wat :) Ook wordt het tijd om wat inkopen te gaan doen. Het voordeel van 1 van de laatste te zijn in de vriendengroep die aan kleintjes begint is dat we heel veel tassen onder ogen krijgen waar we gratis in kunnen shoppen :D

Mijn buik begint ook aardig te groeien! Gelukkig de weegschaal nog niet heel erg, dus ik heb goeie hoop. Ik ben nu  3,5 kilo aangekomen. Gelukkig is ook een van mijn "cravings" bruine boterhammen met kaas of vleeswaren of en bord pasta. (mmm nu ik het er over heb...)




Voor de beeb heb ik al aardig wat dingen op mijn zelfmaak lijstje staan waaronder lakentjes, schoentjes, dekens enz. Ik ben wel nog op zoek naar een patroon van een "wrapper" (wikkeldoek), slaapzakje en andere leuke dingetjes zoals luierzakken, knuffeltjes enz. 
Samen met mijn moeder gaan we ook deze maken.
(patroon hier verkrijgbaar) We kwamen er alleen na het kopen van het patroon erachter dat het een dekbed formaat is ipv een babydeken. Wordt even puzzelen dus of we hem gaan verkleinen of niet :D
Ook leuke kleertjes is nog wel een uitdaging. Ik hou nou eenmaal van leuke felle kleurtjes met maffe plaatjes.... Maar de winkels niet zo :D 
In Amerika hebben we wel wat gevonden hoor! Maar het is een zoektocht. (ook wel weer leuk) Tips zijn altijd welkom!
XOXO

1 opmerking:

  1. Leuk joh. Al dat nieuwe bij elkaar sprokkelen. Voor een patroon van een wrapper verwijs ik je naar de site van Storm op zolder. Staan ook prachtige stofjes op, en allerlei fornituren die je kunt gebruiken.
    Veel plezier met maken.

    Groetjes
    Marrigje

    BeantwoordenVerwijderen