9 sep 2010

Zo de eerste echte week zit erop hier! We zijn hier natuurlijk al anderhalve week, maar het koste me deze keer iets meer moeite om te wennen aan het tijdsverschil.
De vlucht was ons goed bevallen, wel had ik echt een houten kont (en ik heb echt heel veel gelopen in het vliegtuig) en bij het landen werd ik misselijk. Bij de terugweg maar iets meer voedsel meenemen in de tas dan alleen maar snoepjes:)

Op woensdag hebben we dus de echo laten maken. De website zag er echt heel erg mooi en verzorgd uit, maar "don't judge a book by its cover" was hier wel van toepassing! Het centrum zat echt in zo'n achteraf gebouwtje, eenmaal binnen hadden ze het intereur van een oud omaatje uit de Jordaan staan in de wachtkamer. Het werdt gerund door twee Armeens/Russische vrouwen die heel moeilijk verstaanbaar waren. Ik moest gaan plassen voor de echo en kreeg een sleutel mee, een keer links en een keer rechts.. Uiteraard kreeg ik natuurlijk de deur van de wc niet van slot af, dus ik terug (met rood hoofd
Want hoe moeilijk is het om een deur van het slot te halen?) zegt een van die vrouwen in zwaar accent "die sleutel werkt we gebruiken hem al 5 jaar" lol. Uiteindelijk heeft de andere vrouw de deur voor mij open gedaan hihi.
Verder was de echo prima! Mooi groot scherm en even het hartje gehoord. Helaas liet ze niet veel baby zien, daar hadden we immers niet voor betaald:) nou als we terug zijn van vakantie hebben we de 20 weken echo en kunnen we gewoon weer kijken:)



We zijn het uiteraard meteen wezen vieren bij Taco Bell en een ritje naar Old Navy en Nordstrom Rack, waar ik dit pakje natuurlijk niet kon laten liggen :)



Die avond zijn we uit eten geweest naar Islands met Rob, Judi (van Judikins) en Mickey en Ann. Het was erg gezellig! Kreeg nog heel schattig een setje stempels met handjes en voetjes.

Vrijdag daarna zijn we naar David's Bridal store geweest om even te kijken baar bruidsjurken. Op de site stond niet dat ze zwangerschaps jurken hadden maar aan de telefoon zeiden ze van wel.
Zelfs mijn budget van 250 dollar vonden ze geen probleem. We hebben niet alleen gekeken voor jurken maar er ook eentje gekocht:) het is geen zwangerschaps jurk, maar wel eentje waar ik 29 oktober nog in pas:) beste deel van dit verhaal, hij was eerst afgeprijsd van 499 naar 399, maar omdat het een van de laatste was ging ze de prijs voor me checken. Die was 149 dollar!!!! We zijn dus helemaal gelukkig! Heb er nog ondergoed, petticoat, tiarra en een sjaal bij gekocht en zat nog onder het budget in euro's (lang leve de dollarkoers!) voor foto's moeten jullie helaas wachten tot de bruiloft:)

Van het weekend dus naar soupplantation geweest en daarna door naar de kerk, waar we weer veel oude bekende van vorig jaar zagen, is toch een leuk gevoel dat je aan de andere kant van de wereld bent en je ook daar mensen kent!
Na de kerk gingen we naar het observatory. Een hele hoge berg die uitkijkt over LA.
Helaas was het zo ontzettend druk dat we onder aan de berg moesten parkeren. We gaan nu dus maar een andere keer:) want het was echt heel ver lopen de berg op lol!


Op zondag zijn we lekker frozen yoghurt wezen eten hier in de buurt. Het is een soort doe het zelf zaak met ijsmachines, en toevoegingen. Je betaald per gewicht.



Uiteraard liet ik natuurlijk mijn proefbakje overstromen, heb met het strooisel gemorst en brak de dop af van de saus:) maar het ijs was lekker en daar gaat het om hè:)
Eergisteren zijn we naar Discovery Sience centre geweest, een hele leuke plaats waar ze allerlei verschillende dingen hadden die met wetenschap en het lichaam te maken hadden. Zo had je een windtunnel, aardbeving simulator, dinosaurussen, water en zand waar je dijken mee kan bouwen en ook een mega grote muur met pinnetjes. Je kent ze wel van de Expo die blokken met spijkertjes waar je je hand in drukt en die zie je dan aan de andere kant.


Dit was Martin, we moesten lachen want zijn buik kwam er als eerste doorheen, toen dachten we! O leuk, doen we mijn buik ook:)

YouTube Video

Niet bij stilgestaan dat ik nog 2 andere bergen heb lol!



We hebben hem maar snel weggehaald lol!

YouTube Video

Martin heeft nog in een wind iets gestaan (met hele harde wind, alleen zie je dat niet zo goed hihi)



Virtueel ijshockey met echte pucks gespeeld en volleyball op een groen scherm ( die man in het rood hoort bij het centrum)

YouTube Video

Daarna zijn we de wallmart in gedoken om de files te ontwijken. Al met al een hele leuke dag geweest!
Gisteren hebben we de jurkjes voor de bruidsmeisjes besteld! Ook die zijn onder budget gebleven! Nu alleen nog schoenen, pak voor Martin, ringen en kleding voor de jongens! Oja en de kaartjes, daar wordt hard aan gewerkt!

Martin is gisteren samen met Mickey vertrokken naar een hut(je) op de bergen om te schrijven. Ann, de kids en ik gaan van het weekend er ook even kijken:)





Vandaag gaan we hier koekjes bakken (kan nou eenmaal niet iedereen alle cake en taart winkels in meenemen zonder ze koekjes te laten proeven hè:))
Dan als laatste nog een nieuwe buikfoto:)


Liefs!
Martine
- Posted using BlogPress from my iPhone

2 opmerkingen:

  1. haaay!! :)

    jeeej, een stukje! met filmpjes!! wat leuk :D ziet er allemaal super gezellig uit!! en die soupplantation..whaaa..daar wil ik ook heen!! :)

    wat een mooie buikfoto trouwens.. je groeit goed he?!! leuk joh :D

    geniet er nog even van daar, het gaat super hard!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wow meid jullie krijgen gezinsuitbreiding. Fantastisch nieuw, van harte gefeliciteerd! Ik loop enorm achter met bloggen. Shame on me. Ik wens je een goede zwangerschap verder.

    BeantwoordenVerwijderen