1 jul 2013

Korte termijn geheugen

Helemaal gestoord word ik ervan, van mijn korte termijn geheugen.
Ik bedenk 6 keer per dag wat we gaan eten, als ik ergens voor naar boven loop heb ik werkelijk geen idee meer waarvoor dat was en als je bij mij op visite komt moet je uitkijken dat je niet uitdroogt of verhongert.
Zo weet ik niet meer of ik nu in het engels mijn blog deed of in het nederlands, of Matthijs nou om 7.30 of om 8.30 heeft gedronken of waarvoor ik nou de laptop aangezet heb. Het schijnt erbij te horen, bij het ontzwangeren... maar doodmoe word ik ervan en inmiddels wordt het ook een duur grapje.
Melk kan niet een nacht buiten de koelkast, ook de vriezer kan er niet zo goed tegen als je hem niet dicht doet (oja, moet hem nog even ontdooien en schoonmaken) en je redelijk nieuwe retedure iphone 5 kan al helemaal niet tegen de wasmachine!
Dus nu maar in de strijd tegen de vergeetachtigheid! Maak overal briefjes voor en mn agenda deel ik standaard met Martin zodat hij ook weet naar wie en waar ik moet. Ook het bekende prikbord is in ere hersteld. Matthijs helpt mij ook wel met herinneren hoe laat hij moet eten.
Iemand anders nog tips hoe ik niet alles vergeet? Zouden de geheugenspelletjes werken?
Liefs Martine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten