24 apr 2013

Pompoen!

Sinds wij jaarlijks bij vrienden in Amerika langs gaan in het herfst seizoen ben ik verslaafd geraakt aan pompoen.
Pumpkin spice Latte, scones, bread, soep enz. Verzin het maar, ik lust ze allemaal, zeker wanneer er ook nog eens Cream cheese frosting op/bij/in zit. Ook een verslaving:)
Nu kwam ik op pinterest dit plaatje tegen




Van deze blog http://www.sundaybaker.net/2011/09/pumpkin-cream-bread-low-calorie.html?m=1

Hiervan ging ik al kwijlen, maar pompoen uit blik heb ik nog niet gevonden hier in Nederland (als iemand wel weet waar, let me know!)
Maar ik kwam wel deze tegen bij de appie




Dus werd het tijd om dit recept eens om te zetten naar Nederlands en om het te gaan bakken. Nu zat het al 3 weken in de planning, maar het leven met een klein baby'tje loopt niet altijd zoals gepland.
Zo had ik vandaag een hele drukke dag verwacht, want Martin was buiten de deur. Wilde Robin om
11.00 toch echt wel graag naar bed (terwijl hij eigenlijk geen middagdutje meer doet) en viel ook Matthijs om 12.30 in slaap....
Snel de was gedaan, Matthijs zijn kleertjes uitgezocht en aan het recept begonnen.
De pompoen heb ik eerst gekookt en gepureerd, een heel pak is precies anderhalve cup. Ik vermoed dat het originele recept ook hierom vraagt (twijfelde tussen 1 tot 1/5 cup of anderhalve cup. Vermoed het laatste:) verder vroeg het recept om een 1/2 cup stevia. Dit wilde ik liever niet erin doen en had ik ook niet in huis. Heb er 1 cup suiker van gemaakt.




Ik ben trouwens niet zo een nette bakker




Mijn aanrechtje ziet standaard zo uit (nu ook nog, maar eerst even koffie drinken en bloggen, opruimen komt later wel:))
De Baking soda heb ik vervangen voor een zakje bakpoeder en heb er nog een zakje vanille suiker aan toe gevoegd. Als ik pumpkin spice kruiden had gehad had ik deze gebruikt! (Volgende keer maar weer meenemen van Trader Joe)




Heb het geheel in een cakeblik gemikt, waar het uiteraard niet inpaste (en ik een overstroming had omdat ik stond te bellen met m'n telefoon tussen m'n oor en schouder geklemd... Het tweede bakje daar heb ik het in over gegoten, dus ik zal wel niet zo een mooie strook van frosting krijgen.
We zullen zien!
De timer staat nog op 40 minuten...
To be continued .....

Het kleine "broodje" was als eerste klaar. De grote heeft nog 20 minuten extra in de oven gestaan.



Warm was het brood erg aan de kleffe en zoete kant, afgekoeld al een stuk beter maar nog steeds wel wat klef. De volgende keer vervang ik de eiwitten voor eiwit poeder, een stuk makkelijker (hou je niet 4 eidooiers over) en wat minder vocht.



Van Martin mag ik hem niet meer maken:) dus missie geslaagd denk ik zo!

Recept in grammen volgt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 opmerking:

  1. Kijk hier maar eens Martine: http://www.pom-poms.nl/
    Echt zalige pompoenen zijn dat. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen